Saturday, August 7, 2010

Perlu ke aku explain....???


Dulu aku ada kawan..tapi skang dia dah x der..sedey mmg sedey...sbb bukan senang kita nk jumpa kawan yang boleh masuk dengan perangai dan tingkah laku kita...aku jumpa dia pun secara tak sengaja tapi skang semua dah tak sama lagi....dia dah tak der...aku x paham,diantara kita ada salah faham ke??? sampai kita dah x keep in touch lagi..OooOo...munkin sbb salah faham satu masa dulu, so aku ambil tindakan dengan berdiam diri....berdiam diri bukan maksud melupakan cuma nak mengasingkan diri supaya keadaan yang keruh tidak bertambah rumit...aku tahu klau aku terus berkawan, munkin ada pihak yang akan salah paham..so i dicide untuk terus berdiam diri...


Aku tahu cara aku tidak profesional tapi aku lakukan semua ini untuk menjaga hati banyak pihak...pihak yang lebih berhak..walaupun aku kenal dia atas dasar kawan, munkin ia akan di salah angap kerana cara aku yang agak mesra...tak nk timbul fitnah, aku mengundur diri..alhamdulillah aku mula faham x semua yang kita jumpa akan kekal sampai bila2..kita mampu merancang tapi tuhan yang menentukan...kita bertemu kerana Allah dan berjauhan jugak kerana Allah...aku yakin setiap yang berlaku ada hikmah nyer..kita tak tahu tapi Allah tahu apa yang terbaik untuk kita...


Walaupun dah lama x berhubung dengan kawan aku tu..aku doakan yang terbaik untuk diri dia..x der cara lain yang boleh aku tunjukan kepada kawan aku tu yang aku ingat kat dia selain doa penyambung silaturahim..atas dasar saudara islam itu sajer yang mampu aku lakukan...aku harap kawan aku tu bahagia dengan hidup dan kehidupan dia sekarang, juga masa depan yang bakal dia tempuh...


Bukan niat aku untuk memutuskan silaturahim tapi semua telah di tetapkan oleh Allah...aku yakin satu hari nanti kalau Allah kata kita bertemu lagi,know body knows right.? probly 10 or 20 years dari sekarang..saper tahu kan....semua bukan rancangan kita...kalau satu hari nanti aku jumpa dia akan aku explain kenapa aku amik tindakan untuk senyap dan bertanaya kenapa dia berubah sekelip mata ....masa dan ketika sajer yang menentukan.


Terima kasih kerana pernah jadi kawan aku satu hari ketika dulu.....cuma aku rasa kecewa kerana kita bermula dengan salam perkenalan yang begitu baik tapi ia berakhir dengan begitu keliru dan sedey..x per lah aku paham situasi dia..aku yakin munkin itu cara dia walaupun buat aku terasa begitu sedey...anyway its ok, what goes around comes around....aku doakan terbaik utk dia wahai kawan ku..munkin tuhan akan temukan kawan yang sudi berkawan dengan aku..sedey nyer statement...(^_^)insya Allah

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails