Tuesday, June 15, 2010

Bila usia menginjak dewasa...

Saban tahun usia menganjak dewasa rasa macam kejap jer masa tu berlalu......bila sebut benda tu dh berlalu makna nyer ia dh x boleh nak undur balik sebab ia dh jd sejarah dan kenangan yang perlu di ingati......tuhan tu masih lagi bagi usia kat aku.....tertanya-tanya jugak bnyak tak amal aku dh buat kat dunia sepanjang usia yang di bagi pinjam nie........bila pikir2, pantas nyer masa bergerak..masa x tunggu kita tapi kita yang harus mengejar masa.....masa tu kan emas tapi brapa ramai nmpk masa tu berharga...huhuhuhu.....kdg2 aku pun leka juga buang masa.
Kenapa tiba2 citer pasal usia nie...sebenar nyer hari nie ialah hari lahir aku yang kini mohd firdaus bin daud telah pun berusia 24 tahun....dh tua dah aku nie....tapi perangai mcm bebeudak sekolah rendah....huhuhuhu...berubah lah firdaus ingat awk tu dh tua....hehehhee.
Entry kali nie mcm lain jer aku rasa sbb aku dh pun 24 tahunnn....... macam2 aku rasa yg aku terlepas nk buat masa usia sblum nie.......apa yg aku terlepas...ermmmm rahsia.....
aku mintak pd tuhan ya Allah....pada usia aku nie bagi lah aku kekuatan dan kecekalan iman dan tabah kan hati aku menempuh liku2 hidup yang akan kau berikan kepada hamba mu ini...permudah kan hidup aku dan temukan aku dengan jodoh pilihan yang yang enkau redhai....amin....bila usia berganjak nie..doa dh kenakan selit kan pasal jodoh ..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails