Tuesday, June 15, 2010

Kenapa nak singgah kalau tak masuk...[suatu ketika dulu entry 2008]


Bila kita terlalu memikirkan sesuatu perkara yang pasti tak kan menjadi realiti atau menjadi kenyataan...penat nk dipikirkan,tapi bila tak difikirkan pulak ia kan sentiasa bermain di benak pemikiran aku jer..wat lemas..nak wat tak tau? boleh ke aku wat tak tau jer.......hidup nie mcm2 masalah..gembira ,suka,duka,runsing,dan macam-macam lagi........kalau tu semua x der rasa macam tak berseri plak rasa hidup nie....tapi kalau sesekali masalah tu datang rasa pening jugak dibuat nyer....orang kata kalau kita suka sangat nanti akhir nyer menangis...kalau aku plak skang nie berselang seli plak rasa perasaan nie kejap rasa suka kejap nnti rasa x selesa.....tapi yang aku perasaan saat manis tu datang sekejap jer yang selalu singgah kat perasaan aku skang nie duka jer banyak.......kenapa perasaan suka duka tu singgah jer kat aku kenapa kalau dah agak2 singgah tu masuk terus jer x payah pergi2...tu pun klau boleh, yang persaan duka pulak kalau dah singgah payah plak nk pergi dh suruh pergi pun datang balik.......ishhhhhh...lumrah hidup macam macam yang aku kena tempoh ,munkin dengan cara nie dapat mematangkan hidup aku pada masa hadapan..munkin apa yang terjadi kebelakangan nie akan menjadi titik mula iktibar yang aku akan gunakan pada masa hadapan......insyaAllah....
Berbalik kepada entry aku kat atas tu "Kenapa Singgah kalau Tak Masuk" tu.....kalau aku rasa x perlu dia masuk dalam hati aku baik aku jgn gatal nak pikirkan byk sgt....nnti kalu dia dah singgah kat aku pastu pun aku layan gak nnti dia makan diri aku sendiri...biar mcm nie jer...singgah sementara pastu boleh pergi tanpa aku rasa apa2.......
Rasa nyer kalau keadaan terus macam nie pun ok gak....x terlalu memikirkan perkara-perkara yang dah lepas...klau mcm nie hidup aku lebih tenang dan aman rasa nyer tak tertakan memikirkan masalah orang sebab masalah kita ada orang nak pikir..........!!!!
Lepas nie kalau rasa ada benda yang nak singgah pastu kalau betul betul nak masuk sila lah masuk aku x nk marah tapi aku x nak layan sangat nk tengok lama tak dia nak singgah,yang aku nak belajar skang nie ialah...perkataan yang harus aku tanam dalam diri ialah...SABAR.....munkin dengan aku berpegang dengan word tu insyaAllah...aku akan temui sesuatu yang munkin aku tak terjankau oleh pemikiran aku sebelum nie.....
Aku nak cuba rasa macam mana rasa kalau kita belajar cara bersabar dengan cara yang betul...munkin ada keseronokan di sebalik kita bersabar...mana tau kan selama nie aku sibuk nak sesuatu tu dengan segera.......sesekali rasa sabar pun ada enjoy jugak nyer kottt......

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails