Tuesday, June 15, 2010

Terlalu indah Nyer Cinta ...Kalau Dapat Restu-NYA....


Sebagai hamba yang terlalu kerdil ini aku sentiasa memohon kepada yang maha Esa..temukan aku dengan kasih dah rahmat nyer.....itulah yang aku tagih daripadamu ya Allah....
Perjalanan hidup yang penuh dengan ranjau dan liku-liku yang ku tempoh nie munkin sedikit ujian yang kau berikan kepada hambamu ini....walaupun sedikit ia mampu membuat ku terasa akan ujian tersebut ..sukar untuk ku luah bagaimana rasa nyer ujian yang besar kau berikan kepada para nabi dan rasul terdahulu....rasa nyer tak layak aku nk berbicara tentang ujian kerana terlalu kecil, munkin sebesar zarah ujian yang kau berikan kepada ku......berbanding ujian yang berikan kepada para-para anbiak pada masa lalu........
Kini aku mengharap kan secebis cinta mu ya Allah...berikan lah kepada hambamu ini,yang hanya mampu menadah tangan dan memohon padamu.......
Jauh di sudut hati nie mrayu-rayu dan meronta meronta agar kau temukan lah aku dengan insan yang benar-benar kau redhai apabila ia berada disisi ku.....
Aku akan menanti insan itu dengan penuh sabar,kerana aku tahu setiap yang kau berikan kepada diriku adalah bersebab....tidak ada satu pun yang kalu berikan kepada hambamu ini adalah perkara yang sia-sia...aku yakin dan aku pasti yang berlaku ada sebab musabab nyer...sabar adalah kunci keimanan seorang muslim sejati selain bertawakal kepada mu.....
Menagih redha daripada Mu, adalah itu yang aku harap kan ...hari-hari yang aku lalui tiada apa yang aku mahukan hanya keredhaan darimu yang aku nantikan......
Terlalu aku rasa indah dan suci nyer sebuah ikatan cinta apabila ia mendapat keberkatan daripadaMu.......terlalu mentah untuk aku berbicara berkitan cinta suci mu..tetapi aku dapat rasakan yang engkau sahaja yang berkuasa dan mampu memberikan cinta itu kepada diriku.....tiada lain ya Allah..hanya engkau sahaja yang mampu.....
Menagih dan terus berharap hanya padaMu......
Merayu dan meminta hanya padaMU.....
Berdoa dan berserah hanya padaMU.....
Terus dan terus bertawakal agar mendapat salah satu sudut di tempat di sisi mu Ya Allah.....
Aminnnnnnnnnnnn.....................

1 comment:

  1. sayu baca entry nie...bila kita di uji means Allah melihat kita,means kita antara yg bertuah sbb dilihat olehNYA. Dugaan mmg macam2 dlm idup nie...i've gone through a hard time last year tapi wlu apa terjadi hidup kena di teruskan..juz think tat those yg didn't make it to our future is not the best partner Allah made for us.
    Allah is the best planner...sgl yg terjadi pasti ada hikmahnye..dan org baik utk org yg baik gak kan...so dun worry..one fine day u'll meet someone tat love & care u as much as u love & care for her!!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails